Misschien wel ons laatste interview met John Cleese: 'De wereld is a pretty silly place'

Misschien wel ons laatste interview met John Cleese: 'De wereld is a pretty silly place'

Kristof Dalle - Sinds kort kunt u op Netflix terecht voor Monty Python's Flying Circus, Life of Brian en The Holy Grail. En wie de stoffelijke overschotten van geestelijke vader John Cleese nog eens wil groeten, krijgt eind mei nog eens de kans met zijn Last Time to See Me before I Die-tour. 'One should always try to be kind to stupid people.'

Make Kanye great again: hoe groot is de liefde tussen de rapper en de president écht?

Make Kanye great again: hoe groot is de liefde tussen de rapper en de president écht?

Jonas Boel - Sinds hij op Twitter de lof heeft gezongen van president Trump lijken zelfs de oudste medestanders van Kanye West hem de rug toe te keren. Is Yeezy definitief het noorden kwijt? Doet hij wat zo veel popsterren hem hebben voorgedaan? Of is hij gewoon nog steeds Kanye?

'Paradise now (1968-2018)' van fABULEUS: woest, wild en gewaagd

'Paradise now (1968-2018)' van fABULEUS: woest, wild en gewaagd

'Paradise now (1968 - 2018)' is een van de meest energieke, doortimmerde en opwindende dansvoorstellingen van het jaar. Choreograaf Michiel Vandevelde en zijn dertienkoppige jongerencast nemen u mee op een ontwrichtende, geestige en wervelende tijdreis.

Figurante Tlaitmes Tijari: 'In die wereld is mijn hoofddoek een troef'

Figurante Tlaitmes Tijari: 'In die wereld is mijn hoofddoek een troef'

De Oostendse Tlaitmes Tijari (54) is gegeerd bij castingbureaus op zoek naar figuranten met een migratieachtergrond. 'In die wereld is mijn hoofddoek een troef', zegt ze. Een groot verschil met haar dagelijks leven. 'Wanneer mensen mijn hoofddoek zien, willen ze niet naast me zitten op de bus...'

Waarom de verhuis van De mol naar zondag een goede zet was

Waarom de verhuis van De mol naar zondag een goede zet was

Jasper Van Loy - Wie de cijfers erbij neemt, kan de verhuis van De mol naar zondag alleen maar positief evalueren. Toch blijft het opvallend dat de Vlaming zelfs tijdens het grootste tv-event van het voorjaar de reclame doorspoelt.

'The Jungle Book, dat is het kapitalisme zoals het zichzelf graag ziet'

'The Jungle Book, dat is het kapitalisme zoals het zichzelf graag ziet'

Jasper Van Loy - Videokunstenaar David Claerbout richtte een animatiestudio op om van de iconische animatieklassieker The Jungle Book een deprimerende installatie te maken, die meer over de mens dan over de dieren vertelt. 'Wij besteden onze sociale interactie uit aan de bioscoop.'

Warhola tekent voor een gematigd feestje in de Ancienne Belgique

Warhola tekent voor een gematigd feestje in de Ancienne Belgique

Warhola zag het groots tijdens haar albumvoorstelling gisterenavond in een uitverkochte Ancienne Belgique. De band rond Oliver Symons kreeg de zaal op meerdere momenten aan het sudderen, maar bereikte helaas haar kookpunt niet.

De Aziatische connectie van Cannes, van underdogs tot voltreffers

De Aziatische connectie van Cannes, van underdogs tot voltreffers

Aylin Koksal - Met zes films op zeventien is de Oost-Aziatische cinema dit jaar goed vertegenwoordigd in de officiële competitie van Cannes. Geen wonder, want het gaat goed met de Chinese, Japanse en Zuid-Koreaanse cinema.

'Onder journalistieke reportages hoort geen muziek te staan'

'Onder journalistieke reportages hoort geen muziek te staan'

P.B. Gronda - 'Bij een te betreuren dood, misdaad, oorlog of eender welk serieus onderwerp is een soundtrack totaal ongepast en een vreemde invloed op de kijkervaring', vindt auteur P.B. Gronda.

13 redenen waarom het tweede seizoen van 13 Reasons Why een heel slecht idee was

13 redenen waarom het tweede seizoen van 13 Reasons Why een heel slecht idee was

Nicolas Quaghebeur - De sociale media ontploften nét niet toen Netflix eind vorige maand aankondigde dat het op 18 mei het tweede seizoen van 13 Reasons Why zou uitbrengen. Maar is een vervolg op de controversiële tienerserie wel een goed idee? Wij vinden van niet, en wel om de volgende 13 redenen.