4 / 5 Reviews 'Knokke Off' slaagt erin van een duffe, nuffige, pretentieuze stad een mysterieuze en broeierige plek te maken
2 / 5 Reviews Er is zo veel te vertellen over online haat, maar dat doet Eric Goens niet in 'Helden van het Internet'
3 / 5 Reviews 'Shalom Allemaal!' biedt een exclusieve inkijk in de Joodse gemeenschap, al reikt die voorlopig niet verder dan de voorkamer
3 / 5 Reviews ‘Ondanks mijn initiële bedenkingen wist het portret van Tine Embrechts en haar vader in Waarom Wachten me te raken’
Reviews 3 / 5 Reviews In ‘Zonder Afspraak’ worden clichés en waarheden over Turken en Belgen verweven tot een fijne serie, zonde meer
Reviews 3 / 5 Reviews De verhalen zijn bijna heldheftig, maar Wim Lybaerts nostalgische blik kleurt iets te roze in ‘Een jaar op zee’
Reviews 2 / 5 Reviews Hebzucht is geen mooie eigenschap, maar in 'Wie zoekt die wint' brengt ze wel een gezin wat dichter bij elkaar
Reviews 4 / 5 Reviews ‘Boris’ is een ontwapenend en teder programma als een langzaam smeltende ijsblok
Reviews 3 / 5 Reviews ‘Ieder detail moest goed zitten in Arcadia. Laat het nu net over die details zijn dat ik struikelde’
Reviews 2 / 5 Reviews De vraag rijst waar ‘Patrick Lefevere. Godfather van de koers’ zich bevindt tussen hagiografie en journalistiek portret
Reviews 2 / 5 Reviews Het nadeel van ‘Recht naar de gevangenis’: in een programma over gedetineerden gebeurt er nu eenmaal weinig
Reviews 2 / 5 Reviews Naar ‘Onder De Radar’ kijk je niet voor diepgaande gesprekken en de kunst van het converseren
Reviews 5 / 5 Reviews Ook het tweede seizoen van ‘State of the Union’ is bijzonder in al zijn eenvoud
Reviews 3 / 5 Reviews 'Assisen' mag dan al een misdaaddrama zijn, aan subtiel suggereren doet de reeks zelden De eerste interactieve fictiereeks, zo omschrijft Play het rechtbankdrama Assisen. Ongetwijfeld oordeelde de kijker al mee in de dagen dat Hof van Assisen op het toenmalige TV1 populair was, of zelfs daarvoor, toen enkel de BRT bestond en iedereen bij gebrek aan beter naar Beschuldigde, sta op keek, maar nu is iedere kijker officieel tot …
Reviews 4 / 5 Reviews ‘1985’ vertelt het verhaal van een trauma van een natie, zonder in pathetiek te vervallen
Reviews 4 / 5 Reviews 'Dagen Zonder Broer' toont hoe er op een vreemde, ontroerende manier ook schoonheid in de dood schuilt De laatste dag van 2021 was de laatste dag in het leven van Wim Meus. Na een ziekte – kanker – die vier jaar had aangesleept, stierf hij. Een klas verloor haar bijzondere leraar, zonen verloren hun fantastische vader, een vrouw verloor haar geweldige man, ouders verloren hun geliefde zoon, twee broers verloren hun steun …
Reviews 2 / 5 Reviews Satire is een moeilijk vak, en helaas was de eerste aflevering van ‘Jan Jaap op Zondag’ vooral knullig
Reviews Reviews Kijken naar ‘De Buurtpolitie VIPs’ is een ironisch spelletje waarbij je je vrijwillig laat beduvelen
Reviews 2 / 5 Reviews In 'Het Verhaal van Vlaanderen' botst Tom Waes al gauw op de spagaat tussen wetenschap en mythevorming
Televisie 4 / 5 Televisie Wat ‘Season of Sex’ zo bijzonder maakt, is dat alle aandacht naar het vrouwelijke orgasme gaat
Reviews 3 / 5 Reviews Doordat Tim Verheyden zoveel wil vertellen, wordt ‘Fake news & ik’ zelf een chaosmachine
Reviews 3 / 5 Reviews In ‘Geldwolven’ primeert de komische noot duidelijk op de psychologische diepgang
Reviews 5 / 5 Reviews Roomies is méér dan een coming-of-ageverhaal over twee lesbische vrouwen Het openingsbeeld van de eerste aflevering van de achtdelige serie Roomies zet helemaal de sfeer. Een waslijn vol slipjes, een hamster die over een houten vloer scharrelt en de camera die geleidelijk uitzoomt tot je een lege kamer ziet. Is het een verlaten kamer? Een gekraakte kamer? Een door de deurwaarder leeggehaalde kamer? Een kamer die wacht op een nieuwe bewoner? …
Reviews 3 / 5 Reviews ‘De vier seizoenen van Caroline Pauwels’ is meer een eerbetoon dan een levensverhaal
Reviews 2 / 5 Reviews Martin Heylen laat te veel zaken onbesproken in ‘Uncle Martin’, zijn persoonlijke familiegeschiedenis
Reviews 1 / 5 Reviews Er was een heel vies mechanisme aan het werk in de eerste aflevering van 'De tafel van Vier' Eerst werden kijkers boos gemaakt om een nijpend sociaaleconomisch probleem – de hoge gasprijzen – en vervolgens werd die woede met behulp van een bord melocakes gekanaliseerd in een discussie die de gedupeerden tegen elkaar opzette. Laten we hopen dat dat per ongeluk was, zoals zoveel in deze talkshow.
Reviews 4 / 5 Reviews Pis, kak en voorspelbaarheid voeren niet langer de boventoon in 'De ideale wereld' Met opluchting zag onze tv-recensente hoe Ella Leyers niet de vrouw werd die de begrafenis van 'De ideale wereld' moest voorbereiden. Fijnzinnige humor met inhoud en zonder profileringsdrang lijkt opnieuw de bovenhand te halen.
Televisie 4 / 5 Televisie ‘Metissen van België’ belicht een voorzichtig verzwegen en zwartgeblakerde bladzijde uit onze geschiedenis
Reviews 3 / 5 Reviews Met een heerlijk open blik onderzoekt Sarah Vandeursen wat gender voor anderen én zichzelf betekent in 'Sarah in Genderland' 'Dit is mijn stem vijftien minuten nadat ik mijn eerste testosteronspuit heb gehad.' (stel je een meisjesachtige stem voor) 'Dit is mijn stem acht maanden ver in mijn testosteronbehandeling.' (stel je de stem van een vijftienjarige puberjongen voor) De bovenstaande quotes komen uit Instagramposts van Emile Jacobs. Hij is nu 22 en naar eigen zeggen …
Televisie 3 / 5 Televisie ‘Allez l’Union’: rooskleurige nostalgie naar een (op basis van de cijfers) palliatieve voetbalploeg
Televisie 1 / 5 Televisie ‘Junior op zoek naar de liefde’: ook op relatievlak is ‘Planckaert’ heten deel van de business
Televisie 3 / 5 Televisie 'Lost Luggage' over de aanslagen kan een indigestie van wanhoop en miserie veroorzaken 'Een drama wordt er zelden sterker op door alleen maar dramatisch te zijn', concludeert Tine Hens na het zien van 'Lost Luggage'.
Televisie 2 / 5 Televisie 'De Notaris' schippert te vaak tussen audiovisuele notarisgids en promofilm voor fiscale optimalisatie 'Het is natuurlijk niet makkelijk om notarissen te vinden die voldoende voeling hebben met de wereld om er boeiend over te vertellen', stelt onze tv-recensente Tine Hens vast.
Televisie 1 / 5 Televisie Zelfs een schoolopdracht in het eerste middelbaar is grappiger dan 'Zijn daar geen beelden van?' 'Het kan best kloppen dat we ons in deze onzekere tijden behoorlijk wanhopig voelen. Maar nog niet zo wanhopig dat we een programma als Zijn daar geen beelden van? nodig hebben om onze zinnen te verzetten', schrijft Tine Hens.
Televisie 4 / 5 Televisie Ondanks al het leed is 'Niets gaat over' een beklijvende ode aan het leven geworden Er bestaat geen woord voor ouders die een kind verloren, alsof we door het niet te benoemen willen verhinderen dat het gebeurt. Eerst sterven ouders, dan kinderen. Zo hoort het. Maar zo gaat het niet altijd. Wie achterblijft, blijft achter zonder woorden.
Televisie 4 / 5 Televisie 'FC United: City Pirates' gaat over voetbal, maar vooral ook over ontsnappen en hogerop raken 'Ik heb weinig tot niets met voetbal, maar ik heb wel iets met FC United: City Pirates', schrijft onze tv-recensente Tine Hens.
Televisie 3 / 5 Televisie De spitsvondigheid van 'Twee zomers' zit in de beperking De Parelvissers meets De mol, zo omschreven Paul Baeten en Tom Lenaerts Twee zomers, waarvan ze het scenario samen schreven.
Televisie 2 / 5 Televisie VTM waagt zich met 'De Kasteelmoord' aan true crime (van een bedenkelijk niveau) Een aantal weken nadat een kortgedingrechter VTM had verboden om de docureeks 'De Kasteelmoord' uit te zenden, heeft de commerciële zender nu toch groen licht gekregen. Onze tv-recesente Tine Hens bekeek alvast de eerste aflevering.
Televisie 4 / 5 Televisie De bijzondere momentopnamen in 'Taxi Joris' belichten de barsten en patronen van onze maatschappij Tv-recensente Tine Hens keek naar Taxi Joris en zag een teder programma waarin oprechtheid de brandstof vormt. Daardoor komt alles wat er rond de taxi gebeurt keihard en onverwacht binnen.
Televisie 3 / 5 Televisie Een ontwapenende Gilles De Coster speelt met 'Sekswerkers' in op de voyeur in ieder van ons 'Fantastisch om zelfbewuste, gelukkige sekswerkers in de kijker te zetten', schrijft onze tv-recensente. 'Maar de vraag waar ik op wacht is of ze ooit de echt donkere kant van hun beroep zagen waarin sekswerkers wel degelijk uitgebuit worden.'
Televisie 4 / 5 Televisie 'Het Proces dat Niemand Wou', een ongemakkelijk portret van seksueel overschrijdend gedrag Tv-recensente Tine Hens voelde zich zelden zo ongemakkelijk tijdens het kijken naar een documentaire als tijdens Het Proces dat Niemand Wou over de zaak rond Bart De Pauw, al blijven er ook enkele vragen onbeantwoord.
Televisie 1 / 5 Televisie Tv-reeks 'Op slot': speciaal voor masochisten een samenvatting van de afgelopen twee coronajaren 'Meer dan een collage van nieuwsberichten, uitgebreid met wat gesprekken en korte portretten van mensen die zwarte sneeuw zagen tijdens deze aanslepende gezondheidscrisis, is de driedelige reeks "Op slot" niet', oordeelt onze tv-recensente.
Televisie 3 / 5 Televisie De politieagenten in 'De Kraak' zijn niet depressief, maar echt origineel is de overvalserie ook niet Origineel kun je 'De Kraak' bezwaarlijk noemen, maar dat het ontspannende televisie is, des te meer.
Televisie 3 / 5 Televisie 'De Prijs van de Winnaar' doorbreekt het taboe rond tegenslag in de topsport De Prijs van de Winnaar laat topsporters eindelijk eens aan het woord als mensen en niet als supermensen. Het resultaat is een relaas van de shaduwkant van de topsport die u tot nu toe nog niet te zien kreeg.
Televisie 2 / 5 Televisie Na de vierde 'waarom' van Annemie Struyf in 'Draagmoeders' kun je alleen maar zuchten 'Kan het misschien even gaan over de bredere werkelijkheid van de draagmoeder en de wensouder?', vraagt onze tv-recensente zich af na een aflevering van 'Draagmoeders'.
Televisie 4 / 5 Televisie De auteursdocumentaires in 'Borderline' tasten verschillende grenzen in en rond Europa af De zes auteursdocumentaires, onder de noemer 'Borderline', tonen hoe een grens zich door de hoofden en harten van mensen kan boren.
Televisie 2 / 5 Televisie Saartje Vandendriessche lijkt zelf ook niet goed te weten wat ze zoekt in het bos Om zichzelf te vinden trekt Saartje Vandendriessche zich drie weken terug in het bos. Ze doet dat niet alleen maar onder begeleiding van de ervaren bushcrafter Mike.