Film Film Hoe 'Barbie' filmmarketing tot een kunst verheft Barbie is branded content van een multinationaal speelgoedbedrijf dat de nieuwe Marvel hoopt te worden. Dus waarom kijk ik er dan zo naar uit?
Reviews 4 / 5 Reviews Vintage Wes Anderson: 'Asteroid City' is meer van hetzelfde (en dat vinden wij helemaal niet erg) In Asteroid City flirt Wes Anderson met flamboyante zelfpersiflage. Et alors?
Film Film Team Wes: de mensen die de bijzondere signatuur van Wes Anderson helpen vorm te geven Symmetrische shots, knallende kleuren en een voorliefde voor excentrieke personages in excentrieke outfits, bij voorkeur vertolkt door een plejade aan bekende Hollywoodkoppen. Geen filmmaker die zo’n herkenbare signatuur heeft als Wes Anderson, en daarop vormt Asteroid City – een scifi-dramady die zich afspeelt in een fictief Texaans woestijnstadje in de jaren vijftig – géén uitzondering. Het modieuze merk Wes Anderson doorgelicht aan de hand van zijn zes vaste medestilisten.
Film Film Heeft Hollywood genoeg van grote filmsterren? De tijd waarin namen van grote filmsterren genoeg waren om cinemaliefhebbers de zaal in te lokken lijkt gepasseerd. Wie de lijst met recente blockbusters erbij haalt, ziet tussen alle Marvel-films en Avatars enkel nog Tom Cruise met zijn Top Gun: Maverick hoge toppen scheren. Is een gezonde dosis filmsterren toevoegen aan je film geen garantie meer voor succes?
Film Film Wat Margot Robbie en Betty Boop dankzij ‘Babylon’ gemeen hebben En andere echte verhalen achter Babylon, Damien Chazelles sprookje over de glamour en weerzinwekkende decadentie van het Hollywood van de jaren twintig en dertig.
Reviews 2 / 5 Reviews ‘Babylon’ is amusant en zwierig, al ging Damien Chazelle vermoedelijk voor opwindend en overdonderend In Babylon duikt Damien Chazelle in het Hollywood van honderd jaar geleden. De regisseur van La La Land loopt helaas verloren tussen de straffe anekdotes en de bergen wit poeder.