‘Afgelopen maand sterkste februari in geschiedenis van VIER en VT4’

De zender haalde gemiddeld 12,6 procent marktaandeel bij de doelgroep 18- tot 54-jarigen. Goed voor een stijging van 18 procent in vergelijking met vorig jaar.

De afgelopen maand was de sterkste maand februari in de geschiedenis van VIER en het vroegere VT4. De zender haalde gemiddeld 12,6 procent marktaandeel bij de doelgroep “verantwoordelijken voor aankoop” (VVA 18-54), waarmee het 18 procent beter deed dan in februari vorig jaar (toen 10,7 procent aandeel bij de doelgroep 18- tot 54-jarigen). Dat maakte SBS België bekend.

SBS België legt dat resultaat uit door het succes van een aantal vaste dagelijkse programma’s tijdens de week. Zo haalde “Smakelijk! ” in februari gemiddeld 105.000 kijkers, of 13 procent marktaandeel in de leeftijdsdoelgroep 18-54. “De Ideale Wereld” telde gemiddeld 133.000 kijkers, of 8 procent marktaandeel. “Komen Eten” lokte gemiddeld 310.000 kijklustigen (14 procent marktaandeel), of 20 procent meer kijkers dan in februari vorig jaar.

Zender VIJF haalde afgelopen maand dan weer gemiddeld 5,9 procent marktaandeel op de doelgroep vrouwen tussen 20 en 49 jaar, hetzelfde resultaat als in februari 2013. Volgens SBS België blijft de zender daarmee “met voorsprong de grootste vrouwenzender in de commercieel enige interessante uurschijf 17-24u”. Dit dankzij nieuwe afleveringen van “Grey’s Anatomy” (180.000 kijkers, 12 procent) en de nieuwe serie “Scandal” (147.000 kijkers, 8 procent). (Belga/DB)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content