Film De filmchef van Knack Focus over de Oscars: ‘Het moet gaan over artistieke prestaties, niet over morele zuiverheid’
Film ‘The Brutalist’-regisseur Brady Corbet: ‘Waarom blijf ik films maken als het zo zwaar en pijnlijk is?’
Reviews 4,5 / 5 Reviews ‘The Brutalist’ durft monumentaal te zijn, zonder tactiliteit en intimiteit te verliezen In The Brutalist (de)construeert Brady Corbet de Amerikaanse droom met een monumentaal epos over trauma, ambitie en de kunst van het compromis.
Reviews 4 / 5 Reviews Vintage Wes Anderson: 'Asteroid City' is meer van hetzelfde (en dat vinden wij helemaal niet erg) In Asteroid City flirt Wes Anderson met flamboyante zelfpersiflage. Et alors?
Film Film Team Wes: de mensen die de bijzondere signatuur van Wes Anderson helpen vorm te geven Symmetrische shots, knallende kleuren en een voorliefde voor excentrieke personages in excentrieke outfits, bij voorkeur vertolkt door een plejade aan bekende Hollywoodkoppen. Geen filmmaker die zo’n herkenbare signatuur heeft als Wes Anderson, en daarop vormt Asteroid City – een scifi-dramady die zich afspeelt in een fictief Texaans woestijnstadje in de jaren vijftig – géén uitzondering. Het modieuze merk Wes Anderson doorgelicht aan de hand van zijn zes vaste medestilisten.
Festivals Festivals Anatomie van het 76ste Festival van Cannes Zowel qua glamour als qua cinema scheerde het Festival van Cannes hoge toppen en op het einde won de Franse Justine Triet. Bijna iedereen blij. De 76ste editie in vijf hoofdlijnen.