Justin Timberlake terug naar de roots van MySpace
De zanger/acteur kreeg onlangs een belangrijke rol bij het noodlijdende sociale netwerk, en wil dat het opnieuw een belangrijk platform voor muziek wordt.
MySpace werd onlangs door Rupert Murdoch opnieuw verkocht voor net geen 25 miljoen euro aan Specific Media. Een prikje, aangezien de mediamagnaat er zes jaar geleden nog meer dan 400 miljoen euro voor had betaald. Destijds was MySpace een bloeiend sociaal netwerk, dat ook voor artiesten als Arctic Monkeys, Lily Allen en Kate Nash een belangrijke rol speelde in de grote doorbraak. De laatste jaren is het aantal gebruikers van de sociale netwerksite in vrije val gegaan, en is het volledig ingehaald door sites als Facebook en Twitter. MySpace is nog een schim van wat het vroeger was, en bereidt een plan voor om opnieuw iets te kunnen betekenen.
Justin Timberlake is een van de investeerders van Specific Media, en zijn manager Johnny Wright blikt in The Hollywood Reporter al vooruit op wat het bedrijf met MySpace van plan is. Mogelijk organiseert de site zelfs een muziekwedstrijd. “We overwegen het”, zegt Wright. “We willen van MySpace opnieuw een podium voor talent maken”.
Volgens de technologiewebsite Mashable zou dit wel eens de laatste kans kunnen zijn om MySpace nieuw leven in te blazen. (MD)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier