Apple lanceert Ping: netwerksite voor muziek

Op een muziekconferentie in San Francisco introduceerde Steve Jobs gisteren Ping, een sociale netwerksite voor muziekliefhebbers.

Naast de nieuwste snufjes en updates van de traditionele iPod, heeft bestuursvoorzitter Steve Jobs van Apple ook een sociale netwerksite rond muziek in het leven geroepen.

‘Facebook en Twitter meets iTunes’, aldus Jobs bij de presentatie van Ping – zo heet het nieuwe onderdeel van iTunes – in San Francisco.

Via een eigen profiel op Ping kunnen gebruikers van iTunes in contact komen met vrienden om hun muzieksmaak, concerten en downloads te delen. Ook bekende artiesten zoals Lady Gaga zijn via hun Pingprofiel te volgen .

De opmaak van Ping is gelijkaardig aan die van Facebook en de site zal het zogenaamde scrobblesysteem overnemen van Last.fm. De gekende compact disc die het logo van iTunes siert wordt bij deze ook vervangen door een muzieknoot in een blauwe cirkel.

Coldplay-frontman Chris Martin bracht voor de release van Ping een solo-pianoversie van ‘Viva La Vida’ ten berde – een song die in een iTunes-commercial opgenomen werd – als ook een nieuw nummer genaamd ‘Wedding Bells’ dat gebruikers van Ping in première kunnen beluisteren.

Bekijk hier de iTunes commercial met Coldplay:

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Andreas Ilegems

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content