Film Film En toen zette Jessica Chastain haar schouders onder een Belgische film Duelles, de wraakthriller met Veerle Baetens als een paranoïde huisvrouw, werd in de States herwerkt tot Mothers’ Instinct. Hoe een beloftevolle remake uitdraaide op een nachtmerrie.
Film Film Anne Hathaway: ‘Ik heb moeten leren om lief te zijn voor mezelf’ De filmster uit The Devil Wears Prada en Interstellar is dit jaar niet weg te slaan van het witte doek, te beginnen bij de operateske liefdesfabel She Came to Me. Maar zelf blijft ze kritisch. ‘Ik heb nog een lange weg af te leggen.’
Film Film Hoe 'Barbie' filmmarketing tot een kunst verheft Barbie is branded content van een multinationaal speelgoedbedrijf dat de nieuwe Marvel hoopt te worden. Dus waarom kijk ik er dan zo naar uit?
Film Film Van Fred Durst tot Phoebe Bridgers: deze popsterren gaan allemaal in zee met filmproductiehuis A24 A24 blijkt tegenwoordig niet alleen het favoriete productiehuis van hippe filmfans, maar ook dat van popsterren met acteerambities. Een verbazend omvangrijk overzicht.
Film Film James Gray over 'Armageddon Time': ‘Wit privilege? Mijn vader zou je gek verklaard hebben’ Armageddon Time, de nieuwe, uitstekende film van de Amerikaanse classicus James Gray krijgt in ons land niet eens een bioscooprelease, maar daarom niet getreurd. ‘Thuis is de popcorn tenminste vers.’
Festivals Festivals Tijdens 'Armageddon Time' verliest James Gray zichzelf iets te veel in nostalgie, schuldbewustzijn en melancholie Schuld en boete, en liefde en loyaliteit in The Big Apple. Het is waar bijna alle films van James Gray om draaien, en daarop vormt zijn meest autobiografische film tot hier toe geen uitzondering. De maker van Little Odessa, The Yards, Two Lovers en Ad Astra flitst je terug zijn jeugd anno 1980 in, in …