Als new rave u nog iets zegt, dan weet u vast dat die trend van de late nillies zowel qua impact als geurhinder naar een scheet in een fles zweemde. Ja, het trio Klaxons schudd...

Als new rave u nog iets zegt, dan weet u vast dat die trend van de late nillies zowel qua impact als geurhinder naar een scheet in een fles zweemde. Ja, het trio Klaxons schudde een stuk of wat goeie singles uit, maar na de hele fluo-indiediscohype gaapte voor zanger-toetsenist James Righton het zwarte gat. Waarna de stakker er het beste van maakte door een gezin te stichten met actrice Keira Knightley. Op dit formele solodebuut - die ene plaat als Shock Machine drie jaar geleden was een kwestie van nog niet helemaal durven - isoleert Righton de twee hoofdfuncties in zijn leven. Enerzijds de geboren entertainer (die weliswaar zijn mening over de brexit formuleert), anderzijds de liefhebbende huisvader. De muziek is homogener: zachte, mondaine seventiespop maar soms iets te ijl, Bryan Ferry zonder vingerknip.