Campagnebeeld Gentse Feesten verwijst naar cultureel circus

Een toespeling op de circusattractie “human cannonball” wordt het campagnebeeld voor de komende 170ste Gentse Feesten, die plaatsvinden van 20 tot 29 juli.

“Het campagnebeeld van 2013 moet de nieuwsgierigheid prikkelen, een vrolijke en uitgelaten sfeer scheppen en een zekere spanning bij de kijker ontsteken”, aldus Marie-Anne Desiere van reclamebureau Modulo. Dat bureau uit Melle ontwikkelde voor het derde jaar op rij het campagnebeeld, na de egel met krulspelden (2011) en de cowgirl op de draak (2012).

“De toespeling op de circusattractie ‘human cannonball’ schept de sfeer van het circus dat naar de stad komt”, aldus Desiere. Het beeld heeft opvallende Gentse elementen, zo kreeg het kanon (Dulle Griet) het uitzicht van het hoedje van het poppetje Pierke Pierlala.

“De lont die de letters van de Gentse Feesten vormen, verwijst naar de Gentse strop. De aangestoken lont kan dan weer een verwijzing zijn naar het vuurwerk en de held in het kanon vertoont de vorm van een discobal, kenmerkend voor het grote aandeel muziek op de Gentse Feesten.”

Het beeld zal vanaf nu in België, Noord-Frankrijk en Zuid-Nederland ingezet worden. De “Gentse Feesten” worden als merknaam niet meer vertaald. Volgens schepen van Feestelijkheden Christophe Peeters (Open Vld) om de eigenheid van de Gentse Feesten te benadrukken.

Het programma van de Gentse Feesten wordt op 19 juni bekendgemaakt. De stad zoekt nu al “vloggers” om dagelijks drie videoreportages van anderhalve minuut te maken tijdens de Feesten. (Belga/DB)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content