Vlaanderen lanceert campagne voor cultuur- en evenementensector

Vlaanderen lanceert een campagne die mensen moet aansporen opnieuw naar culturele en toeristische evenementen te gaan. De cultuur- en evenementensector heeft zware klappen gekregen door de coronacrisis. Nu de coronacijfers het opnieuw toelaten, moet de ‘Beleef weer meer’-campagne mensen aanmoedigen om samen opnieuw meer cultuur te beleven.

‘Meer dan ooit heeft de cultuursector onze steun nodig’, zegt Vlaams minister-president en minister van Cultuur Jan Jambon. ‘Corona heeft de cultuurbeleving in onze regio een hele tijd stilgelegd, maar gelukkig ligt die periode achter ons. Intussen hebben de makers niet stilgezeten. Resultaat: vandaag is het aanbod rijker dan ooit. Superdivers en altijd verrassend. Hoog tijd dus dat zo veel mogelijk Vlamingen weer cultuur gaan opsnuiven’, aldus Jambon. 

Daarom lanceert de Vlaamse overheid nu een brede campagne om de cultuurbeleving weer helemaal op gang te trekken. De campagne, met de slogan ‘Beleef weer meer’, start vandaag. In de zomer volgt een tweede luik. De campagne met tv-spots en online advertenties wordt gefinancierd door de Vlaamse Overheid, maar ook de sector zelf, de zeven grote kunstinstellingen en de VRT dragen bij.

Partner Content