Queens Of The Stone Age had geen verrassingen in pacht, maar dus ook geen onaangename. Rock-‘n-roll shot from the hip!
WHAT’S THE FUZZ? Als we Queens Of The Stone Age nu nog aan u moeten voorstellen, bent u ofwel a) stamhoofd van een clan koppensnellers op Borneo, b) CD&V-politicus of c) een buitenaardse levensvorm. Dat deze band één van de frequentst gevraagde op de grotere Vlaamse festivals van de jongste jaren is, heeft wel degelijk een reden.
TOCH NIET BETER DE TOOG OPGEZOCHT? Dat deze band één van de meest gevraagde enzovoort is, duidt er natuurlijk ook op dat we ze mogelijk een keer of vijf te véél hebben zien passeren. Een nieuwe plaat viel er bovendien niet te pluggen. Tussen ‘Feel Good Hit Of The Summer’ en ‘Songs For The Dead’ trok zo dus de ene na de andere overbekende rockdeun voorbij, als pakweg de Bloedprocessie in Brugge waarvan devote gelovigen jaar na jaar het ‘genoeg!’ niet willen inzien. Maar wat dan nog? U was de Queens merkbaar nog niet beu, en wij natuurlijk ook niet. Er kwam ons zelfs een nieuw en al zeggen we het zelf mooi inzicht aanwaaien: is Josh Homme niet gewoon de nieuwe Elvis, ros en uit een blok graniet gehouwen, shooting from the hip als hij deed? Voortgaand op de begerige vrouwelijke reacties die we konden opmeten, moet hij toch alleszins over dat iétsje meer beschikken.
HET YOUTUBEMOMENT? Eender welk moment waarop Homme de Werchterwei tamelijk schaamteloos stond op te vrijen à la ‘dit is een avond om nooit te vergeten’. Populisten van eigen bodem genoeg alhier, Josh, en om een nieuwe James Hetfield zitten we ook niet verlegen.
Kurt Blondeel
Bekijk hieronder ‘Burn the Witch’, zoals de Queens het gisteren speelden op de mainstage.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier