MNM opvallende stijger in nieuwe CIM-luistercijfers

Het marktaandeel van de VRT-hitzender MNM is tussen de maanden april en juni gestegen van 8,0 naar 9,4 procent. MNM is daarmee de sterkste groeier binnen het Vlaamse radiolandschap.

Het marktaandeel van de VRT-hitzender MNM is tussen de maanden april en juni gestegen van 8,0 naar 9,4 procent. MNM is daarmee de sterkste groeier binnen het Vlaamse radiolandschap. Dat blijkt uit de nieuwe luistercijfers (golf 2011-2) van het Centrum voor Informatie over de Media (CIM), die donderdag werden bekendgemaakt.

De stijging van het marktaandeel van MNM is opvallend, omdat de “opvolger” van Radio Donna er na zijn oprichting fors op achteruit was gegaan. Die neerwaartse trend wordt nu omgebogen, maar met 9,4 procent blijft MNM nog altijd duidelijk onder de slotkoers van Radio Donna (12,5 procent).

De andere zenders van de openbare omroep deden het de voorbije maanden doorgaans minder goed. Radio 2 ziet zijn marktaandeel afnemen van 30,6 naar 29,5 procent, maar blijft wel de grootste radiozender van Vlaanderen. Ook Studio Brussel (van 11,8 naar 10,7 procent) en Klara (van 2,6 naar 2,0) gaan erop achteruit. Voor Radio 1 is er wel een winst van 0,3 procentpunt weggelegd. De informatiezender komt nu uit op een marktaandeel van 9,0 procent.

De radiozenders van de Vlaamse Mediamaatschappij (VMMa) gaan er globaal genomen op vooruit. Het marktaandeel van Q-Music, de grootste stijger bij de vorige meting van het CIM, blijft min of meer stabiel (van 15,7 naar 15,5 procent). JOE fm wint dan weer 1,1 procentpunt en klokt af op 7,4 procent. Nostalgie ten slotte stijgt van 4,8 naar 5,4 procent. (Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content