Interactieve trailer ‘Buried’ laat kijker proeven van claustrofobie

Altijd al een filmpersonage willen redden? De hoofdrol uit Rodrigo Cortés’ jongste thriller belt u om bijstand.

Regisseur Rodrigo Cortés (The Contestant, 15 Days) waagt zich met zijn nieuwe prent op quasi-onontgonnen gebied: hij brengt een film uit die zich volledig afspeelt binnen de claustrofobische beslotenheid van een grafkist. Buried, zoals de prent mag heten, laat de kijker 94 minuten lang focussen op de levend begraven Paul Conroy, vertolkt door Ryan Reynolds. Gewaagd als dat al moge zijn in filmland, bijna nog opvallender is de promostunt die voor de film op poten is gezet.

De promotiecampagne voor Buried gaat er prat op de eerste te zijn die uitpakt met een interactieve trailer. Concreet wil dat zeggen dat je niet alleen toekijkt hoe die arme Paul Conroy zich uit zijn graf worstelt, maar hem ook daadwerkelijk helpt eruit te komen. En let op, niet zomaar via één of ander dom internetspelletje: Conroy, voor de gelegenheid ook het Nederlands of het Frans machtig, belt je persoonlijk op je gsm, waarna jij hem mag vertellen wat zijn volgende stap moet zijn.

Om het allemaal nog aantrekkelijker te maken, is het redden van die onderaardse zielenpoot door slimme marketeers verbonden met een wedstrijd: het redden van een fictief mensenleven kan je een Blackberry en een Zippo-aansteker opleveren – precies die attributen waarmee Conroy begraven ligt. Wie het personage van Reynolds uit zijn onderaardse cel wil bevrijden, kan daarvoor op www.buried.be terecht. Wij geven u alvast een voorproefje met deze (niet-interactieve) trailer.

Dieter Brusselaers

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content