Film Fest Gent: Recensie ‘Carrie’

© Facebook

Volstrekt overbodige remake van Brian De Palma’s huiverklassieker uit 1976, dat schaamteloos het origineel herkauwt zonder daar ook maar iets van eigenwaarde aan toe te voegen.

Zat er überhaupt eigenlijk iemand te wachten op een remake van ‘Carrie’, de huiverklassieker van Brian De Palma naar het werk van Stephen King? Chloë Grace Moretz vertolkt de rol die Sissy Spacek anno 1976 beroemd maakte: het muurbloempje van de school dat telekinetisch begaafd is en, net wanneer ze denkt eindelijk aanvaard te worden, op gruwelijke wijze van deze illusie beroofd wordt. Als ze in de finale wraak neemt op haar medeleerlingen, transformeert Carrie daarbij het lokale bal tot een inferno.

De nieuwe versie is een zoutloze interpretatie waar enkele luttele aanpassingen werden aangebracht, die iets meer kaderen in de tijdsgeest en de moderne vooruitgang – maar daarbuiten schaamteloos het origineel herkauwt, zonder daar ook maar iets van eigenwaarde aan toe te voegen. (0)

Dieter Vanden Bossche

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content