De Lijn en Radio Nostalgie winnen Effie-award voor beste reclamecampagne
De Lijn en Radio Nostalgie zijn de grote winnaars van Effie-awards. De ‘Nostalgie’-campagne en het ‘Stressmannetje’ van De Lijn zijn de meest succesvolste reclamecampagnes van het afgelopen jaar, vond de jury.
OokFebelfin en het Centrum ter Preventie van Zelfdoding vielen in de prijzen.
Nostalgie is er met de campagne in geslaagd de vergrijzing van hun zender een halt toe te roepen door de doelgroep te vernieuwen en een jonger publiek aan te spreken, luidt het woensdag in een persbericht.
De jury was daarnaast erg onder de indruk van het ‘Stressmannetje’ van De Lijn. “Ondanks de aanhoudende negatieve berichtgeving over de zware besparingsoperatie, is het stressmannetje er succesvol in geslaagd de non user te overtuigen de auto eens te laten staan en gebruik te maken van het alternatieve vervoersmiddel, het openbaar vervoer.”
Zilver gaat naar de campagne ‘Safe Internetbanking’ van Febelfin. Met deze campagne werd het publiek meer bewust gemaakt over de gevaren die gepaard gaan met online gedrag omtrent financiële activiteiten.
Het Centrum ter Preventie van Zelfdoding kreeg eveneens een Effie Silver Award voor de ‘Would you answer this suicide call?’-campagne. “Zij gingen met deze campagne de uitdaging aan om de onderbezetting van vrijwilligers die de Zelfmoordlijn 1813 bemannen tegen te gaan.” (Belga/LP)
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier