In 'All Inclusive' van Julian Hetzel geeft de schoonheid van oorlogsgeweld een stomp in de maag

15/10/18 om 15:05 - Bijgewerkt om 15:06

Julian Hetzel presenteert opnieuw een politiek geladen performance op het snijvlak van theater en beeldende kunst. Hij heeft iedereen in het vizier: de kunstwereld, het publiek, maar even goed de theatermaker zelf. Hoe ver kunnen we gaan in de esthetisering en kapitalisatie van geweld?

Vorig jaar waste Julian Hetzel in 'Schuldfabrik' onze schuld weg met handgemaakte mensenzeep. Mensenvet werd geüpcycled tot een nuttige product met financiële waarde. Hij liet ons nadenken over de betekenis van schuld en de exploitatie van schuldgevoelens. Ook met 'All Inclusive' richt hij zijn pijlen op de goedbedoelende cultuurmaker en -minner. Wat een goedkoop meta-kritisch trucje zou kunnen zijn, krijgt door de vernuftige en met momenten humoristische aanpak van Hetzel verschillende lagen en weekt oprechte emoties los.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners