Een hart onder de riem voor Anuna De Wever en gevolg. De Californische Natalie Mering is weliswaar Leonardo DiCaprio niet, maar ook haar is het Belgische klimaatgespijb...

Een hart onder de riem voor Anuna De Wever en gevolg. De Californische Natalie Mering is weliswaar Leonardo DiCaprio niet, maar ook haar is het Belgische klimaatgespijbel ter ore gekomen. Allicht omdat op haar derde plaat de klok dienaangaande ook vijf na twaalf aanwijst. Toch is Titanic Rising geen doemaffaire. Mering kaart de toegenomen ernst van de moderne tijd aan en betreurt het verlies van onschuld, maar reikt daar terzelfder tijd een balsem voor aan. Daarvoor draait ze veelal een potje met strijkers gelardeerde seventiespop open, waarbij een schijnbare voorkeur voor het schmalzduo The Carpenters opvalt. Toch pakt Mering het kunstzinniger aan, met veel majestueuze melodieën, vervuld als ze is van een plechtstatige esthetiek die ze met gouwgenote Julia Holter deelt.