‘VMMa’ wordt ‘Medialaan’
De Vlaamse Media Maatschappij, moederbedrijf van VTM, 2BE, Vitaya, VTMKZOOM en JIM en van radiozenders Q-music en JOE fm, krijgt vanaf 2014 een nieuwe naam: ‘Medialaan’. De baseline wordt ‘Maak het Mee’.
De Vlaamse Media Maatschappij (VMMa), moederbedrijf van televisiezenders VTM, 2BE, Vitaya, VTMKZOOM en JIM en van radiozenders Q-music en JOE fm, krijgt een nieuwe naam. Vanaf begin 2014 zal VMMa ‘Medialaan’ heten. De baseline wordt ‘Maak het Mee’.
De wijziging past in de merkenstrategie die VMMa voert. Het corporate merk MEDIALAAN moet de identiteit van het bedrijf duidelijker maken, maar vooral de sterke televisie- en radiomerken van het huis ondersteunen. ‘De toekomst van media draait om goede content en sterke merken. Wij hebben het voorrecht om beide in huis te hebben’, zegt topman Peter Bossaert.
‘Onze sterke publieksmerken zowel in televisie als in radio krijgen via het nieuwe merk ondersteuning en stabiliteit. En een duidelijk herkenbaar merk zorgt voor een verbindende factor voor iedereen die bij of voor ons werkt. We wilden bovendien al langer af van het nogal institutionele ‘Vlaamse Media Maatschappij’. ‘Medialaan’ is een naam die voor de hand ligt omdat iedereen die al wel kent en gebruikt.’
Erwin Deckers, CCO VMMa, benadrukt dat meer betekent dan de fysieke plaats in Vilvoorde waar het bedrijf gevestigd is. ‘Het is vooral een symbolische plaats’, zegt hij. ”Medialaan’ is een wereld waar talent en ideeën elkaar versterken. De baseline ‘Maak het Mee’ geldt voor kijkers en luisteraars die onze merken beleven, medewerkers die onze merken letterlijk mee maken en alle mogelijke partners die betrokken zijn bij ons verhaal.’ (DB)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier