Sabrina Carpenter is de grappigste popster van het moment. Een overzicht van de meest gevatte teksten op haar nieuwe album Man’s Best Friend.
‘Arrivederci, au revoirForgive my French, but fuck you, ta-ta’ (Uit Goodbye)
Man’s Best Friend is de break-upplaat van Sabrina Carpenters zuurste zelve. Ze beschreef het als ‘een viering van de teleurstelling’ en dropte vervolgens twaalf nummers over een ex die onvolwassen is, zijn telefoon nooit opneemt en potentieel de naam van acteur Barry Keoghan draagt. De afsluiter van de plaat zwaait hem definitief uit met behulp van ABBA-synths en enkele vertaalwoordenboeken: ‘Sayonara, adiós / On the flip side, cheerio / Por siempre te amo, wait, no.’ De ‘fuck you, ta-ta’ vinden we de mooiste laatste groet.
‘Do you want the house tour?I could take you to the first, second, third floorAnd I promise none of this is a metaphor’ (Uit House Tour)
House Tour is Our House van Madness, maar dan kinky. In het nummer gidst ze een bezoeker door haar huis op ‘Pretty Girl Avenue’, prijst ze – met nogal opzichtige metaforen, uiteraard – de peperdure gewaxte vloer aan (die verzekerd is!) en waarschuwt ze hem nooit langs de achterdeur te gaan. Het is haar meest idiote nummer tot nu toe. Op de allerbeste manier.
‘My man won’t touch me with a twenty-foot pole’ (Uit My Man on Willpower)
Nog een ABBA-track, dit keer om over een specifiek soort vervelende man te lamenteren: de introspectieve man die op zoek is naar zingeving. De man die altijd het initiatief nam in bed is plots geobsedeerd met het doorgronden van zijn emoties, en niet met haar ‘slutty pajamas’. Een klacht die heel erg nu klinkt, maar ook wat sip voor Sab’.
‘Assemble a chair from IKEA, I’m like “uh”’ (Uit Tears)
Tears bevindt zich op het snijpunt van Michael Jacksons Thriller, The Rocky Horror Picture Show en een rolschaatsbaan uit de jaren tachtig. Op haar discotrack, dancebreak incluis, somt ze op hoe een man haar ‘wet’ kan maken. De vaat doen. Haar gevoelens erkennen. Een beetje praten. Een IKEA-stoel ineenzetten. Sabrina vraagt het minimum. Eindigt alsnog in tranen.
‘Bye, it’s me, how’s mm-call, do you me still love?’ (Uit Go Go Juice)
Het country-equivalent van een vernederend ritueel dat bij elke break-up hoort: de zatte telefoon naar je ex. Het begint met een drankje om 10 uur ’s ochtends om de pijn te verdoven en verzandt in een bezopen bridge waarin ze haar woorden verhaspelt. Sabrina laat hier haar meest ongeremde, innerlijke Dolly Parton los. Dat is zo geestig als het klinkt.
‘Why so sexyIf so dumb?And how survive the earth so long? (Uit Manchild)
Manchild was niet enkel het nummer van de zomer, het is ook een steengoede disstrack. Arme Barry.
Man’s Best Friend
Nu uit via Island Records.