(21u45, Club) De Zweedse singer-songwriter Kristian Matsson stond helemaal solo op het podium, en speelde zomaar even de tent plat.
PLUS Toen The Tallest Man On Earth in de Club aan zijn concert begon, had Lykke Li op het hoofdpodium aan de overzijde net een orgelpunt geplaatst met de publiekslievelingen ‘I Follow Rivers’ en ‘Get Some’. Maar wat Kristian Matsson presteerde, was zo mogelijk nog straffer. Met zijn gezwinde, folkie gitaargetokkel en zijn grauwe nasale stem greep hij het publiek vanaf de eerste noot bij de keel, om die het komende uur niet meer los te laten. Zelden zagen wij het publiek in de Club zo enthousiast meezingen als met ‘The Gardener’, ‘I Won’t Be Found’ en ‘King of Spain’, en ook ‘1904’ en ‘Wind and Walls’ uit zijn zopas verschenen derde boorling zaten al diep in het geheugen van de fans gegrift. Ja, The Tallest Man On Earth is een grote meneer.
MIN
De immer rusteloos rondhuppelende Kristian Matsson hield er af en toe de vaart uit door voortdurend zijn snaren te stemmen – soms zelfs in het midden van zijn songs. Detailkritiek, heet dat dan.
YOUTUBE-MOMENT Er was geen bisnummer voorzien voor de Zweedse bard, maar omdat de voltallige Club aanhoudend ‘we want more’ blééf scanderen, kwam die er toch: het aan Magnetic Fields’ ‘Papa Was A Rodeo’ refererende ‘Like The Wheel’.
Michael Ilegems
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier