Base- en Mobistar-netwerk verstoord op Pukkelpop
Op het festivalterrein van Pukkelpop in Kiewit hebben festivalgangers problemen gehad met het 3G-netwerk van Base en met het netwerk van Mobistar, ondanks de voorziene extra capaciteit.
Beide telecombedrijven zeggen teams ter plaatse gestuurd te hebben om aanpassingen uit te voeren. Op het netwerk van Proximus werden geen problemen vastgesteld. Base-woordvoerster Florence Muls zegt dat het niet om een echte panne ging, maar dat het 3G-netwerk met sporadische congestieproblemen kampte.
Het zou gaan om een probleem met een van de extra antennes, die Base op het festivalterrein plaatste. “Bellen en sms’en ging wel”, verduidelijkt ze. Een team van de operator is op het terrein aanwezig en voerde testen uit op het netwerk. “Die eerste testen zijn positief verlopen”, aldus nog Muls.
Ook het netwerk van Mobistar ondervond hinder. Het ging om problemen op het 3G-netwerk en moeilijkheden bij bellen en sms’en. Woordvoerder Mathieu Van Overstraeten zegt dat de operator nochtans extra capaciteit had voorzien, “maar dat was blijkbaar nog niet genoeg.” Mobistar stuurde ook een ploeg ter plaatse, die onder meer extra sms-capaciteit moest installeren.
Mobistar meldt dat voorlopig geen problemen meer gemeld worden. Het netwerk van Proximus had niet te kampen met storingen. De operator verdubbelde de capaciteit in vergelijking met vorig jaar op alle festivals, aldus woordvoerster Frédérique Verbiest. Vrijdagmiddag zouden de storingen dus opnieuw van de baan moeten zijn. Ook Pukkelpop meldt voorlopig geen nieuwe problemen te noteren. De organisatie voorzag ook gratis wifi op bepaalde punten op het terrein. (Belga/RDM)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier