Binnenkort reclame tijdens Skype-gesprekken?
Als het aan de nieuwe CEO van Skype ligt, behoort ‘in-call’ reclame tot de mogelijkheden. Dat meldt de technologiesite Mashable.
Op een conferentie in Aspen gaf Tony Bates, de CEO van Skype, tekst en uitleg bij de toekomst van zijn bedrijf. Skype werd onlangs voor 8,5 miljard dollar opgekocht door Microsoft, maar zou volgens Bates nog steeds een heel onafhankelijke koers varen. Dat houdt ook in dat ze zelf nieuwe manieren zoeken om munt te slaan uit hun succesvolle dienst.
“We bekijken het op lange termijn”, zei Bates. De man wou wel al een tipje van de sluier lichten over reclame tijdens de gesprekken. “Het gemiddelde videogesprek duurt tegenwoordig al 27 minuten, en in die tijd zit je niet de hele tijd naar de persoon met wie je chat te kijken. Daar zijn nog heel veel mogelijkheden.” Mogelijk zullen gebruikers interessante reclameboodschappen met elkaar kunnen delen.
Bates kon nog niet bevestigen of die reclame er in de vorm van pop-ups, geluid of echte filmpjes zou komen. “We zijn alle opties aan het bekijken”, gaf hij nog mee. Skype staat sinds de lancering van Google+ onder druk. Het bedrijf ging eerder deze maand in zee met Facebook, om op termijn een integratie in het grootste sociale netwerk ter wereld te kunnen invoeren. (MD)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier