THE CHASE 1966

Barry etaleert zijn verscheidenheid met dit staaltje van pure ‘Deep South Americana’ voor een van de meest onderschatte films van de jaren zestig. Robert Redford is de ontsnapte gevangene die zijn geboortestadje in rep en roer zet, Marlon Brando de sheriff die een laatste baken vormt tegen de wetteloosheid die zich meester maakt van de bekrompen gemeenschap. Ondanks conflicten tussen scenariste Lillian Hellman, regisseur Arthur Penn en producer Sam Spielgel, werd The Chase een intens kleinsteeds drama dat de gewelddadigheid en (seksuele) frustraties van een materialistisch Amerika brutaal aan de kaak stelt. De bijna hysterische toon wordt afwisselend versterkt en verzacht door de lyrische passages van Barry’s puike score, waarin de componist zijn voorkeur voor tergend trage jazzritmes combineert met klagende fluitsolo’s en heftig koperwerk.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content