The L.A. Complex: de jacht op de American dream is geopend

MTV start met de Canadese serie ‘The L.A. Complex’. Knack Focus sprak naar aanleiding van de reeks met twee naar Amerika verkaste Belgen, die er hun wildste dromen realiseerden.


Hollywood. Daar willen de hoofdpersonages van de glamourserie ‘The L.A. Complex’ zijn. Vol van ambitie proberen de jonge twintigers hun plaats op de scène te veroveren. De weg daarnaartoe is helaas niet hindernisvrij. Terwijl ze een carrière op poten zetten, worden ze geconfronteerd met allerlei problemen, beslissingen en moraalkwesties. Of ze nu danser, acteur, hiphopproducent of comedian willen worden, allemaal moeten ze zich neerleggen bij teleurstellingen. Hoever zullen de dromenvangers gaan in het verwezenlijken van hun American dream?


De Belgen Steve Dzialowski en David Giampiccolo beleefden ‘The L.A. Complex’ in de realiteit. Beiden moesten knokken om hun droom te realiseren in het Wilde Westen van de showbizz. Los Angeles bleek voor hen een stad boordevol mogelijkheden. Het verhaal van twee durvers, die erin slaagden hun plaats te veroveren in de L.A.-scene.


‘L.A. is een emotionele rollercoaster’


Steve Dzialowski (28) heeft het niet enkel gemaakt in L.A., hij schrijft er ook geschiedenis. Met zijn bedrijf ‘Music and Motion Productions’ componeert en produceert de twintiger muziek voor diverse films. Momenteel werkt zijn bedrijf mee aan de soundtrack van ‘Fast and Furious 6’. Hierdoor is hij bij de jongste muziekproducenten die ooit aan een blockbuster meewerkten. ‘Dat we mogen werken aan zo’n groot project is echt verbluffend. Het katapulteert ons bedrijf naar een hoger niveau.’


Hij was amper 19 toen hij Brussel inruilde voor Amerika. Gefascineerd door muziek en marketing besloot Dzialowski aan de universiteit van Berkeley piano en musicbusiness te studeren. Daar leerde hij zijn zakenpartner, de Spaanse componist Lucas Vidal, kennen. Ze startten, wegens hun studentenvisa, een eerste bedrijf op in België. ‘Uiteindelijk trokken we naar New York om ons bedrijf daar verder uit te bouwen. Twee jaar later werd dat L.A, want dat is het zakencentrum van Amerika.’ Bij hun aankomst in L.A. kenden ze niemand, wat het zaken doen aanvankelijk niet eenvoudig maakte.


‘Het beeld van L.A. is erg divers’, aldus Dzialowski, ‘Veel mensen komen naar hier en denken in het uitgaansleven een manager of producer te vinden. Beetje bij beetje ontdek je dat de mensen die écht succesvol zijn, om acht uur opstaan en beginnen werken. De enige manier om het hier te maken is door zware inspanningen te leveren. Er is maar één groot gevaar: je focus verliezen. Als je het wil maken in Los Angeles moet je altijd onthouden waar je naar op zoek bent.’


Door een combinatie van durf en doorzettingsvermogen, schopte de jonge Belg het tot grote producer. Maar hij blijft realistisch: ‘L.A. is een emotionele rollercoaster. De beste dag van je leven kan tegelijkertijd de slechtste zijn.’ In de toekomst hoopt Dzialowski zijn bedrijf te kunnen uitbouwen met nieuwe technologieën en verschillende muzikanten: ‘Dit is een stad met ontelbare mogelijkheden, maar we hebben nog een lange weg af te leggen.’


(www.mumoproductions.com)


‘Ik blijf voor altijd in L.A.’


‘A dream, epic and crazy. That’s L.A!’ De 28-jarige Brusselaar David Giampiccolo droomde sinds zijn kindertijd van het zonnige Los Angeles. Hoewel hij in zijn tienerjaren zang- en danslessen volgde, besloot hij toch modeontwerper te worden. Nadat hij zijn hogere studie aan de Brusselse Francisco Ferrer School of Fashion Design afsloot, werkte hij een tijdje als modejournalist en kledingverkoper. In 2012 hakte hij de knoop door en vertrok naar Amerika om zijn modecarrière uit te bouwen: ‘Ik trok eerst in bij mijn nicht, een theaterregisseuse. Ik stond versteld van L.A.’s omvang. België blijkt in vergelijking wel heel klein.’


Na vijf maanden begon Giampiccolo belangrijke mensen te ontmoeten. ‘Het is moeilijk om oprechte mensen tegen te komen’, vertelt hij, ‘Als je het wil maken in L.A. moet je steeds buitenkomen en contacten leggen. Sociale media als Facebook, Twitter en Instagram hebben mij daarbij goed geholpen.’ Hoewel de modeontwerper in 2010 reeds vermeld werd op de blog van superster Beyoncé, was hij nog steeds overdonderd toen hij onlangs sterren als Chris Brown en Sabrina Antoinette mocht kleden. ‘Als celebs je kleren beginnen dragen, is het belangrijk om met je voeten op de grond te blijven. Ik ben gewoon een man die doet wat hij wil doen. En dat is plezier hebben in het ontwerpen van mijn kleren.’


In de toekomst hoopt Giampiccolo zijn ontwerpen te kunnen verkopen in exclusieve winkels. ‘Ik wil dat mijn stukken een goede naam krijgen. De mode-industrie is keihard. De ene dag houden ze van je, de andere dag niet meer. Pret hebben in wat je doet is dus erg belangrijk.’ Hoewel hij verknocht is aan het zonnige L.A. zakt hij regelmatig af naar België voor zakelijke afspraken of een bezoek aan zijn familie. ‘Maar ik verhuis niet meer terug’, zegt hij lachend, ‘Je realiseert je pas hoe deprimerend het weer in België is als je in Los Angeles gewoond hebt. Voor mij staat het vast: ik blijf voor altijd in L.A.!’


(www.davidgiampiccolo.com)


‘The L.A. Complex’ is vanaf 21 april elke zondag te zien om 20u45 op MTV. (CB)

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content