Populaire gamereeks Battlefield krijgt tv-adaptatie

© REUTERS

Paramount Pictures en Anonymous Content hebben de rechten gekocht om de Battlefield-reeks naar het kleine scherm te brengen.

Sinds zijn debuut in 2002 is Battlefield uitgegroeid tot een succesvolle gamefranchise. Ondertussen spelen zo’n 60 miljoen gamers Battlefield en bestaan er 11 verschillende games. De games, van uitgever Electronic Arts, zijn first-person shooters en spelen zich tijdens verschillende oorlogen op land, zee en in de lucht af.

“Paramount is steeds op zoek naar inhoudelijk interessante projecten in alle sectoren zodat we steeds een boeiende programmatie kunnen aanbieden.”, vindt Amy Powell, Paramounts TV-kopstuk. Volgens Powell beschikt Battlefield over een uitstekende narratieve structuur, en dat gecombineerd met de trouwe schare fans ziet Powell als een goede basis voor een opwindend project.

Het is de eerste keer dat Paramount en Anonymous Content zich wagen aan de adaptatie van een videogame. Een releasedatum is nog niet gepland. De volgende Battlefieldgame komt in oktober uit in de VS.(JVDV)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content