Yahoo is van plan eigen tv-series aan te bieden en volgt zo in de voetsporen van Netflix en Amazon. Dat vernam Wall Street Journal uit goede bron. De internetgigant wil zo zijn reputatie bij adverteerders een boost geven.

Yahoo heeft vier komische series besteld met elk tien afleveringen van een halfuur lang. Elke aflevering zou tussen 700.000 en 1 miljoen dollar kosten. CEO Marissa Mayer en hoofd van marketing Kathy Savitt zouden de laatste maanden meer dan honderd projecten bekeken en besproken hebben. Ze zochten naar projecten die nog weinig ontwikkeling vereisten en klaar waren om meteen mee te starten.

Mayer zou, volgens Wall Street Journal, de vier reeksen op 28 april willen voorstellen aan zijn adverteerders op het NewFront-event in New York. Maar er zijn nog geen deals gesloten, waardoor het moeilijk lijkt die deadline te halen. (FL)

Yahoo is van plan eigen tv-series aan te bieden en volgt zo in de voetsporen van Netflix en Amazon. Dat vernam Wall Street Journal uit goede bron. De internetgigant wil zo zijn reputatie bij adverteerders een boost geven. Yahoo heeft vier komische series besteld met elk tien afleveringen van een halfuur lang. Elke aflevering zou tussen 700.000 en 1 miljoen dollar kosten. CEO Marissa Mayer en hoofd van marketing Kathy Savitt zouden de laatste maanden meer dan honderd projecten bekeken en besproken hebben. Ze zochten naar projecten die nog weinig ontwikkeling vereisten en klaar waren om meteen mee te starten. Mayer zou, volgens Wall Street Journal, de vier reeksen op 28 april willen voorstellen aan zijn adverteerders op het NewFront-event in New York. Maar er zijn nog geen deals gesloten, waardoor het moeilijk lijkt die deadline te halen. (FL)