"Met dit programma willen we geen polemiek op gang brengen, maar een gezond debat over de religieuze roeping", zei Mariano Blanco, productiedirecteur bij Cuatro. "De religieuze congregaties erkennen dat dit van groot nut kan zijn als daarmee een groter aantal mensen hun religieuze roeping kenbaar maken."

Volgens de directeur werden de vijf protagonisten geselecteerd in functie van hun roeping door God en hun intentie om non te worden. "Het zijn allemaal normale meisjes (...) en een van hen is zelfs de wederhelft van een koppel", voegde hij eraan toe.

Gedurende zes weken zullen de deelneemsters zich onderdompelen in het dagelijkse leven van religieuze gemeenschappen in verschillende steden van Spanje - Madrid, Granada, Alicante - en in het hart van de Boliviaanse jungle.

Quiero ser monja, dat in februari begint en over zes weken loopt, is geïnspireerd op het programma The Sisterhood: becoming nuns. De zender Cuatro, van het Spaanse Mediaset (een dochter van de groep van de Italiaanse ex-premier Silvio Berlusconi), lanceert de realityshow in samenwerking met het Amerikaanse Warner in Europa. (Belga)

"Met dit programma willen we geen polemiek op gang brengen, maar een gezond debat over de religieuze roeping", zei Mariano Blanco, productiedirecteur bij Cuatro. "De religieuze congregaties erkennen dat dit van groot nut kan zijn als daarmee een groter aantal mensen hun religieuze roeping kenbaar maken." Volgens de directeur werden de vijf protagonisten geselecteerd in functie van hun roeping door God en hun intentie om non te worden. "Het zijn allemaal normale meisjes (...) en een van hen is zelfs de wederhelft van een koppel", voegde hij eraan toe. Gedurende zes weken zullen de deelneemsters zich onderdompelen in het dagelijkse leven van religieuze gemeenschappen in verschillende steden van Spanje - Madrid, Granada, Alicante - en in het hart van de Boliviaanse jungle. Quiero ser monja, dat in februari begint en over zes weken loopt, is geïnspireerd op het programma The Sisterhood: becoming nuns. De zender Cuatro, van het Spaanse Mediaset (een dochter van de groep van de Italiaanse ex-premier Silvio Berlusconi), lanceert de realityshow in samenwerking met het Amerikaanse Warner in Europa. (Belga)