De nieuwe Gaga-clip is opnieuw een visueel obsceen festijn. Image building zoals het moet.

Pas na twee minuten choreografie, een lugubere lijkstoet en een met Mexicaans accent gebrabbelde aankondiging, horen we de eerste noten van de nieuwe hit van Lady Gaga. Wat hierna losbarst is helaas niet van het kaliber van vorige tour de force Telephone, maar bewijst wel opnieuw dat Gaga, toch tenminste qua visuele overdaad, haar contemporaine popcollega's ver achter zich laat. Een Queen of Pop hadden we al, we houden het dus voorlopig op Kroonprinses.

We vatten de clip van meer dan 8 minuten, in de mate van het mogelijke, kort samen. Gaga voor een lijkstoet mét mensenhart in de hand. Gaga als een in latex gehulde non. Gaga met een kruis over haar kruis. Gaga in een beha uit de Zeeman. Gaga met een aantal schaars geklede heren en tenslotte Gaga met een Kalasjnikov-beha.

U kan er zich niets bij voorstellen? Geen nood, gewoon kijken.

Jan Walraven

De nieuwe Gaga-clip is opnieuw een visueel obsceen festijn. Image building zoals het moet. Pas na twee minuten choreografie, een lugubere lijkstoet en een met Mexicaans accent gebrabbelde aankondiging, horen we de eerste noten van de nieuwe hit van Lady Gaga. Wat hierna losbarst is helaas niet van het kaliber van vorige tour de force Telephone, maar bewijst wel opnieuw dat Gaga, toch tenminste qua visuele overdaad, haar contemporaine popcollega's ver achter zich laat. Een Queen of Pop hadden we al, we houden het dus voorlopig op Kroonprinses. We vatten de clip van meer dan 8 minuten, in de mate van het mogelijke, kort samen. Gaga voor een lijkstoet mét mensenhart in de hand. Gaga als een in latex gehulde non. Gaga met een kruis over haar kruis. Gaga in een beha uit de Zeeman. Gaga met een aantal schaars geklede heren en tenslotte Gaga met een Kalasjnikov-beha. U kan er zich niets bij voorstellen? Geen nood, gewoon kijken.Jan Walraven