Flipperkast is campagnebeeld Gentse Feesten

© /

Het campagnebeeld voor de komende Gentse Feesten is een flipperkast met typische beelden van de Gentse Feesten en de historische binnenstad.

“Net als in een flipperkast, word je langs alle kanten geanimeerd en bespeeld met licht, geluid en beeld”, verduidelijkt feestenschepen Christophe Peeters (Open Vld) het kleurrijke campagnebeeld.

“Soms zijn er zoveel indrukken dat je er tilt van slaat. Wie onvoorbereid naar de Gentse Feesten komt, kan soms ook het gevoel hebben ’tilt’ geslagen te worden door zoveel indrukken”, aldus Peeters.

Belangrijk verschil met een echte flipperkast: het gaat om een exemplaar zonder muntgleuf. “Want de Gentse Feesten zijn uiteraard gratis”, klinkt het.

Op de flipperkast staan typisch Gentse elementen, zoals de drie torens, kasseien, het kanon Dulle Griet, een strop, bootjes, maar uiteraard ook verwijzingen naar de Feesten zelf, zoals het decor van Pole Pole of vuurwerk.

Het ontwerp is voor de zesde keer van de hand van communicatiebureau Modulo. Het beeld komt niet alleen op de online en offline campagnes, maar ook op de merchandising. Dat aanbod wordt steeds groter: bovenop de onder meer groeiende baby- en kledingcollectie komen dit jaar een “Vrie wijze kaba” (handtas) of flipflops en voor kinderen puzzels en tijdelijke tattoos.

De 173ste Gentse Feesten vinden plaats tussen 15 en 24 juli. Het programma zelf wordt op 11 juni bekendgemaakt.

Flipperkast is campagnebeeld Gentse Feesten

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content