Afgelopen week trokken op het nog kleinere scherm - mijn smartphone - de teasers voor twee toekomstige Vlaamse kaskrakers mijn aandacht: Verborgen verlangen, met The Artist Formerly Known as Astrid Bryan en Patser van onze Marokkaanse Kwik & Flupke Adil en Bilall. De hype over Patser was zo groot dat mensen...

Afgelopen week trokken op het nog kleinere scherm - mijn smartphone - de teasers voor twee toekomstige Vlaamse kaskrakers mijn aandacht: Verborgen verlangen, met The Artist Formerly Known as Astrid Bryan en Patser van onze Marokkaanse Kwik & Flupke Adil en Bilall. De hype over Patser was zo groot dat mensen geen tijd hadden om op te merken dat Astrid in haar teaser niet veel dialoog krijgt - of dat Dominique Van Malder van Radio Gaga in een vrij prominente rol is gecast, in de hoop dat mensen zullen geloven dat er een oprecht gesprek plaatsvindt in een film met Astrid Coppens. Patser heeft zijn start niet gemist. Net zoals de gemiddelde Instagramstory van Adil El Arbi was de teaser een flitsende ADHD-minuut van creatieve waanzin. Alsof ik te lang in fel lamplicht had gestaard, liep ik nog een halfuur rond met het beeld van een Marokkaanse Matteo Simoni op mijn netvlies gebrand. De teaser was opgebouwd rond de zeven hoofdzonden - met whitewashing van de hoofdrol als verborgen achtste. Na een dag lieten onze media al weten dat de teaser alle records had gebroken. Welke records precies, hoe die telling was verlopen, wat de regels zijn en waarom we nog nooit van de Vlaamse teaserrecords gehoord hebben, weet niemand. Nog wat later was Patser al van Facebook gehaald wegens een flits vrouwelijk naakt. Hulde aan de Facebookmedewerker die tussen al die fluo een tepel heeft gevonden. 'Dees is echt fucked-up shit', lieten de boys weten. Exact mijn reactie toen na de eerste visie van de teaser mijn zicht en gehoor terugkwamen.