Het is niet moeilijk te begrijpen waarom Gung ho een hit is bij tieners en jonge volwassenen: de serie is modieus, toegankelijk en sfeervol. In het voorlaatste deel van de reeks moeten de stoere jonge personages op...

Het is niet moeilijk te begrijpen waarom Gung ho een hit is bij tieners en jonge volwassenen: de serie is modieus, toegankelijk en sfeervol. In het voorlaatste deel van de reeks moeten de stoere jonge personages opnieuw hun mannetje staan in een postapocalyptische wereld waarin de schaarse mensenkolonies worden bedreigd door monsterlijke aapachtigen. Zoals in het vergelijkbare zombiegenre komt de grootste bedreiging niet van buiten, maar van binnen. In kleine gemeenschappen en extreme omstandigheden komen volgens de auteurs vooral de lelijkste eigenschappen van de mens naar boven. Zo blijkt in Woede dat niet alle jongeren met dezelfde nobele motieven hun verbannen vriend proberen terug te vinden in de onherbergzame natuur buiten hun nederzetting. De auteurs vertellen zo filmisch dat je de Netflix-versie al voor je kunt zien. Het digitale schilderwerk zonder contourlijnen van Thomy von Kummant, een doordachte mengeling van leesbaar en verbluffend, zet de sfeer.