Verstilde shots, ingetogen vertolkingen en een langzame vertelling: Praveen Morchhale laat de alledaagse tragiek van 'half-weduwe' Aasiya gulzig in zijn rouwportret binnensijpelen. Een tijdje geleden ...

Verstilde shots, ingetogen vertolkingen en een langzame vertelling: Praveen Morchhale laat de alledaagse tragiek van 'half-weduwe' Aasiya gulzig in zijn rouwportret binnensijpelen. Een tijdje geleden verdween haar man (door het conflict tussen India en Pakistan is dat niet ongewoon in de Kasjmirvallei), waardoor de jonge moeder alleen staat tegenover een corrupt lokaal bestuur, manipulatieve mannen, een baldadige dochter en een stervende moeder.De Indiase cineast schetst Aasiya's oneerlijke strijd door haar drama in de observerende, wat afstandelijke stijl van Belgisch icoon Chantal Akerman te portretteren en het mooie maar geterroriseerde landschap te capteren zoals Iraans auteur Abbas Kiarostami dat zou doen: met knappe longshots en door de ramen van een auto, dé plek waar vluchtfantasieën en de beklemmende realiteit van Aasiya samenkomen. Een kritisch drama dat traag op gang komt maar lang nazindert.