Een boek beoordeel je niet op basis van zijn cover. Wat bij film? Met tv-ster Astrid Coppens als voornaamste verkoopargument is het alvast moeilijk om voorbij de eerste indruk te kijken. Wie dat to...

Een boek beoordeel je niet op basis van zijn cover. Wat bij film? Met tv-ster Astrid Coppens als voornaamste verkoopargument is het alvast moeilijk om voorbij de eerste indruk te kijken. Wie dat toch waagt, ontdekt het weinig spannende verhaal van Louise Elsschot (Astrid Coppens), een verveelde schoenenverkoopster die schrijfster wil worden. Dat ze van schrijven weinig kaas - een Willem Elsschot-mopje is op zijn plaats - heeft gegeten, wordt volgens een noodlijdende uitgeverij ruimschoots goedgemaakt door haar looks en ambitie. Hoewel die in cinema belangrijk zijn, wordt het vluchtige karakter van deze feelgoodfilm er niet mee verhuld. Zelfs niet als er ijverig naar gewicht wordt gezocht bij Hitchcocks Rear Window en Murakami's 1Q84 - diepgang is schaars, dus grijp ze wanneer dat kan. Van pulp verwacht je geen grote literatuur, van honderd minuten smalltalk ook geen boeiende film.