Tunesië, vlak voor de Jasmijnrevolutie van 2011. Voor Fares, echtgenoot van een liefhebbende vrouw, vader van een flinke zoon en eigenaar van een bloeiende zaak, loopt alles op wieltjes, tot een familiaal uitje ontaardt i...

Tunesië, vlak voor de Jasmijnrevolutie van 2011. Voor Fares, echtgenoot van een liefhebbende vrouw, vader van een flinke zoon en eigenaar van een bloeiende zaak, loopt alles op wieltjes, tot een familiaal uitje ontaardt in een nachtmerrie wanneer het gezin plots door moslimextremisten onder vuur wordt genomen. Daarbij wordt zijn zoontje aan de lever geraakt, maar eens in het ziekenhuis krijgt Fares nog een bijkomende klap te verwerken. De Frans-Tunesische regisseur Mehdi Barsaoui zoomt in een zakelijke maar efficiënte stijl in op een land en een familie in (identiteits)crisis, en doet dat met een prima cast, met voorop de in Brussel wonende Sami Bouajila, die voor zijn rol als belaagde patriarch in Venetië werd bekroond. Alleen voegt Barsaoui er halverwege een subplot over organenhandel en mensensmokkel aan toe die het familiale melodrama nodeloos dreigt te overladen. Niettemin: vlot verteld, potent geacteerd en engagerend als dissectie van morele dilemma's, tradities in transitie en de Arabische middenklasse.