The Place is een bistro waar een naamloze man (Valerio Mastandrea) ongelukkige vreemdelingen helpt om hun diepste verlangens te realiseren. In ruil daarvoor vraagt hij hun om immorele en illegale acties te ondernemen. Zo mo...

The Place is een bistro waar een naamloze man (Valerio Mastandrea) ongelukkige vreemdelingen helpt om hun diepste verlangens te realiseren. In ruil daarvoor vraagt hij hun om immorele en illegale acties te ondernemen. Zo moet een oud besje dat haar man van dementie wil verlossen een bom laten ontploffen op een publieke plaats - dát soort opdrachten dus. De Italiaanse voormalige reclameregisseur Paolo Genovese haalde deze sterk tot de verbeelding sprekende premisse bij The Booth at The End (2010), een Amerikaanse tv-serie. Dat is eraan te zien, want The Place is een artificiële bedoening. Zowel de eentonige vertolking van treurwilg Mastandrea - is hij god, de duivel of een moraalridder? - als die van het merendeel van zijn 'klanten' voelen geforceerd aan. Ook de nogal muffe beeldtaal - de film speelt zich volledig af binnen de muren van de bistro - en de vermoeiende aaneenschakeling van dialogen halen je inlevingsvermogen onderuit, waardoor The Place ook als studie over de grenzen van de menselijke moraal tekortschiet.