Wat als je riante droomhuis geen veilig en comfortabel nest is, maar een chique gevangenis waar je in alle kamers wordt geconfronteerd met relationele en andere spoken? Dat is de vraag waarover yuppie-bankier Rory zich noodgedwongen moet buigen ...

Wat als je riante droomhuis geen veilig en comfortabel nest is, maar een chique gevangenis waar je in alle kamers wordt geconfronteerd met relationele en andere spoken? Dat is de vraag waarover yuppie-bankier Rory zich noodgedwongen moet buigen wanneer hij samen met zijn Amerikaanse vrouw en hun twee tieners naar een landhuis in Engeland verhuist, dat noch financieel, noch familiaal het beloofde land blijkt te zijn. Tien jaar na zijn psychodrama Martha Marcy May Marlene gaat indie-auteur Sean Durkin nog explicieter de unheimliche toer op, dit keer in het zog van een pater familias die ten onder gaat aan hebzucht, eigenwaan en egoïsme. Het is een wrange, disfunctionele familiekroniek, verpakt als een suggestieve gothic thriller. Cameraman Mátyás Erdély (de Hongaar die eerder het nog meer beklemmende Son of Saul inblikte) tovert het statige landgoed om tot een modern Manderley en Jude Law en Carrie Coon leveren solide vertolkingen van een echtpaar in crisis. Iets te glad en afstandelijk om écht tot op het bot te snijden, maar wel een fascinerende, subtiel verstikkende dissectie van de nucleaire bourgeoisfamilie.