In een niet zo verre toekomst bewaart de mensheid zo veel gegevens dat er dagelijks opnieuw opslag vrijgemaakt moet worden. Daarvoor is Yves Mathon in dienst genomen, maar het deleten van beroemde kunstwerken zoals 2001...

In een niet zo verre toekomst bewaart de mensheid zo veel gegevens dat er dagelijks opnieuw opslag vrijgemaakt moet worden. Daarvoor is Yves Mathon in dienst genomen, maar het deleten van beroemde kunstwerken zoals 2001: A Space Odyssey zet hem aan tot rebellie. Stiekem probeert hij culturele hoogstandjes zoals de gedichten van W.H. Auden van de vergetelheid te redden, al brengt hij daarmee zijn vriendin en ongeboren dochter in gevaar. Wanneer detectives zijn reddingsacties op het spoor komen, vlucht Yves met partner en huisrobot naar een afgelegen plek, in de hoop daar een onopgemerkt bestaan op te kunnen bouwen. In de toekomst volgens Ugo Bienvenu, die eerder David Vanns roman Sukkwan Island verstripte, heeft efficiëntie geleid tot een dictatuur van de vox populi. Niet meer populair? Wissen maar. De getekende scènes met mens en dier in de natuur overtuigen meer dan het toekomstvisoen op zichzelf. Hoewel het verhaal alle kanten op gaat, blijft het voorspelbare pleidooi voor een divers cultureel geheugen overeind.