Wat menselijke beestjes met elkaar doen. Da's het thema dat onder de besneeuwde oppervlakte van dit cryptische moordmysterie borrelt, en waarvoor Dominik Moll verschillende plots en personages door elkaar weeft. Alles begint wanneer een vrouw o...

Wat menselijke beestjes met elkaar doen. Da's het thema dat onder de besneeuwde oppervlakte van dit cryptische moordmysterie borrelt, en waarvoor Dominik Moll verschillende plots en personages door elkaar weeft. Alles begint wanneer een vrouw op de winterse vlakten van centraal Frankrijk blijkt vermist, een zaak waar zowel een lokale zorgverlener, haar norse vent die boer is, haar mensenschuwe amant en uiteindelijk ook een Ivoriaanse online-loverboy iets mee te maken heeft. Hoe de riek precies aan de steel zit, laat zich onmogelijk in enkele zinnen samenvatten, maar Moll (die in 2000 al een potente thriller afleverde met zijn hitchcockiaanse debuut Harry, un ami qui vous veut du bien) wisselt dan ook meermaals van vertelperspectief en hanteert een Rashomon-achtige structuur die haar geheimen slechts beetje bij beetje prijsgeeft. Het stremt het tempo bij vlagen, en niet alle twists zijn even elegant of geloofwaardig, maar de fraaie fotografie, de kleurrijke personages en de wrange ironie zorgen ervoor dat deze suspensetrip over liefde in tijden van identitaire, amoureuze en andere crisissen toch blijft intrigeren.