Niet Parasite van Bong Joon-ho maar dit sensuele, knetterende kostuumdrama dat zich afspeelt aan de Bretoense kust had de Gouden Palm moeten winnen. Dat is tenminste de mening van...

Niet Parasite van Bong Joon-ho maar dit sensuele, knetterende kostuumdrama dat zich afspeelt aan de Bretoense kust had de Gouden Palm moeten winnen. Dat is tenminste de mening van heel wat recensenten die de Cannescompetitie in 2019 volgden. Alles draait om een geheime overeenkomst: een gravin heeft de kunstenares Marianne (Noémie Merlant) ingehuurd om in het geheim een portret te schilderen van haar huwbare dochter Héloïse (Adèle Haenel) - het portret is voor haar aanstaande. Eerdere pogingen om haar te schilderen zijn mislukt, maar terwijl Marianne zich voordoet als een gezelschapsdame, voelen de twee zich steeds meer tot elkaar aangetrokken. Céline Sciamma, die zich eerder liet opmerken met de jongerenportretten Tomboy en Bande de filles en onlangs nog met Petite maman, borstelt de opborrelende passie tussen de twee jonge vrouwen fraai op het witte doek.