Van alle in de lichtstad residerende singer-songwriters die dezer dagen een plaat uitbrengen, kiezen we er de Zweed Peter von Poehl uit. Zoals bij die andere halve Parijzenaar Be...

Van alle in de lichtstad residerende singer-songwriters die dezer dagen een plaat uitbrengen, kiezen we er de Zweed Peter von Poehl uit. Zoals bij die andere halve Parijzenaar Bent Van Looy hoor je op zijn vijfde album geraffineerde, tijdloze arrangementen waarin blazers, strijkers en koortjes opduiken, alsook weemoedige wijsjes die niet kunnen verhullen dat de bedenker ervan als een grote bofkont in het leven staat. De plaat is genoemd naar het Franse gehucht waar Von Poehl vlak voor de eerste lockdown vorig jaar bivakkeerde. De sensatie van kindvriendelijkheid (niet één klankje hier dat prikt) en peisvol familieleven ('in de keuken groenten staan snijden heeft de klank evenveel bepaald als mijn instrumenten bespelen') sloop dus nadrukkelijk in deze fraaie, zij het soms wat wufte memories.