Betonrot. Gebarsten leidingen. Aan roest overgeleverde speeltuinen. Liftschachten die als vergeetputten dienstdoen en door onkruid gepenetreerde treinperrons. Voor J...

Betonrot. Gebarsten leidingen. Aan roest overgeleverde speeltuinen. Liftschachten die als vergeetputten dienstdoen en door onkruid gepenetreerde treinperrons. Voor Julie Campbell, alias Lonelady, vormen zulke industriële littekens een artistiek walhalla. De producer die in 2015 sterk uit de hoek kwam met Hinterland, een ode aan de braaklanden van haar heimat in Manchester, rijgt ook op Former Things elementen uit synthpop, EBM, postpunk en electrofunk aaneen, in een even macabere als dansbare mash-up van Eurythmics, Telex, Róisín Murphy en Cabaret Voltaire. Opgenomen in een achttiende-eeuwse schietgalerij van de Britse zeemacht, waar ze voor de gezelligheid oude Ingmar Bergman-films op de kale muren projecteerde. Koel, of toch voor de tijd van het jaar.