De Catalaanse Romadanseres La Chana is een grote naam in de flamencowereld. Haar bezeten, geïmproviseerde manier van dansen, 'een wervelwind van passen, gebaren,...

De Catalaanse Romadanseres La Chana is een grote naam in de flamencowereld. Haar bezeten, geïmproviseerde manier van dansen, 'een wervelwind van passen, gebaren, blikken en kreten', leverde haar in de jaren zestig en zeventig wereldwijde faam op. Niettemin stopte Antonia Santiago Amador op het hoogtepunt van haar roem, al werd ze daar wel met fysiek geweld toe gedwongen door haar eerste echtgenoot, tevens haar manager. Het bewogen levensverhaal van de hartelijke, temperamentvolle diva komt ruim aan bod in dit portret van de Kroatische Lucija Stojevic dat interviewscènes met de zeventigjarige La Chana afwisselt met archiefmateriaal van haar betoverende voetenwerk. Meer nog: ondanks haar kapotte knieën en hoge leeftijd maakt de danseres zich op voor een laatste optreden.