Na het geslaagde experiment van Verkild hart, hun collagestrip over de midlifecrisis, ontleden Gilles Dal en Johan De Moor volgens dezelfde methode een nog essentiëler deel van het menselijke bestaan: de liefde. Dat zorgt weer voor ...

Na het geslaagde experiment van Verkild hart, hun collagestrip over de midlifecrisis, ontleden Gilles Dal en Johan De Moor volgens dezelfde methode een nog essentiëler deel van het menselijke bestaan: de liefde. Dat zorgt weer voor knetterende kortsluitingen tussen Dals essayachtige tekst en De Moors heel vrije illustratie. Afbeeldingen die uit vrouwenbladen van een halve eeuw geleden lijken te komen, wisselt De Moor af met hommages aan de meest verknipte liefdesrelatie uit de stripgeschiedenis: die tussen Krazy Kat en Ignatz de muis. Zoals Krazy onvoorwaardelijk van Ignatz houdt en Ignatz die liefde beantwoordt door bakstenen naar Krazy's hoofd te keilen, zo blaast ook Dal in zijn tekst warm en koud tegelijk. Bij momenten bezingt hij de effecten van amoureuze passie, maar geregeld overheerst ook de donkere blik op de geformatteerde levensloop van menig medemens waarop Verkild hart ook al gebouwd was. Op de laatste pagina staat een koppel ijverig mee te doen met zwembadaerobics. Je weet niet of je blij voor hen moet zijn of hen moet uitlachen om zo veel ondraaglijke lichtheid.