Eindelijk het bewijs dat ook Koreaanse vrouwen een meer dan aardig stukje kunnen filmen. De delicate debuutfilm van Bora Kim is een coming-of-age in het verlengde van Les 400 cent coups van François Truffaut o...

Eindelijk het bewijs dat ook Koreaanse vrouwen een meer dan aardig stukje kunnen filmen. De delicate debuutfilm van Bora Kim is een coming-of-age in het verlengde van Les 400 cent coups van François Truffaut of Lady Bird van Greta Gerwig. Door de veelheid aan tedere scènes en in betoverend licht badende, poëtische beelden is het een aangename film om naar te kijken, maar de geschetste realiteit is allerminst vredig. In het Seoel van 1994 wordt het de veertienjarige Eunhee bepaald niet makkelijk gemaakt om haar weg in het leven te vinden. Haar broer mishandelt haar, haar tirannieke vader zet alles in op broers hogere studies, haar moeder is onverschillig, haar eerste lief wil niet in het openbaar met haar gezien worden en haar klasgenoten denken dat ze te dom is om meer te worden dan hun toekomstige huismeid. Ondertussen moet er geëxperimenteerd worden met tongzoenen, roken en winkeldiefstal. Het enige lichtbaken is de juf Chinees, maar is dat voldoende?