MATERNITY (Seizoen 1, aflevering 4)
...

MATERNITY (Seizoen 1, aflevering 4) Het moment waarop je besefte dat House (en de schrijvers) ver durfden te gaan: als enkele pasgeborenen ziek worden, laat de dokter bewust één baby dood gaan om te zien welke remedie (niet) aanslaat. THREE STORIES (Seizoen 1, aflevering 21) Een perfect geschreven aflevering - van de hand van bedenker David Shore, die er een Emmy voor kreeg - waarin House in een lezing enkele studenten drie gevallen van mensen met beenpijn voorlegt, en zo zijn eigen verleden blootgeeft. ONE DAY, ONE ROOM (Seizoen 3, aflevering 12) Een aflevering die luchtig begint met House die op zijn heel eigen manier patiënten uit de 'day clinic' geneest/ belachelijk maakt. Als er een verkrachtingsslachtoffer zelfmoord probeert te plegen, slaat de sfeer om en wordt het een heel sober verhaal over hoe je met trauma's moet omgaan. HOUSE'S HEAD / WILSON'S HEART (Seizoen 4, aflevering 15 & 16) Gaandeweg gingen de afleveringen in House M.D. meer en meer op elkaar lijken - Patiënt wordt zieker en zieker / Is het lupus? / Neen, het is geen lupus / House krijgt ingeving die patiënt redt - maar in de finales konden de makers altijd iets meer. Zeker in deze dubbele aflevering, waarin House in een busongeluk betrokken raakt en uit zijn gefragmenteerde herinneringen langzaam blijkt dat Wilsons vriendin gestorven is. BOTH SIDES NOW (Seizoen 5, aflevering 24) De allerbeste finale is echter de afsluiter van het vijfde seizoen, waar House verteerd door schuldgevoelens en slaapgebrek begint te hallucineren en zijn greep op de realiteit verliest. Het gevolg: een opname in een psychiatrische kliniek. NOW WHAT (Seizoen 7, aflevering 1) Tussen alle bizarre ziektes door draaide House M.D. natuurlijk ook om de vraag of House en Cuddy ooit bij elkaar zouden komen. Nadat op het einde van het zesde seizoen de twee eindelijk hun liefde voor elkaar verklaren, proberen ze hier na te gaan hoe ze een normale relatie kunnen beginnen. Een naar House-normen ingetogen aflevering, met een titel die ook perfect het probleem van de scenaristen op dit punt in de reeks samenvat.