Alsof aanslagen nog niet erg genoeg zijn, worden ze steeds vaker naar meeslepende bioscoopervaringen vertaald. In goede handen levert dat zenuwslopende, op feiten gebaseerde thrillers als Paul Greengrass' United 93 op, in slechte handen een fantasieloos gedrocht als Anthony Maras' debuut. De Australiër toont de terreur die de Indiase metropool Mumbai trof in 2008. Net zoals de recente aanslagen in Sri Lanka werden toen simultaan meerdere toeristische trekpleisters aangevallen. Maras focust in zijn terreurthriller vooral op de gijzeling van het luxehotel waar de meeste doden vielen. Twee uur lang vergaapt hij zich daar aan wandelende clichés die van de ene naar de andere kamer sluipen. De kunstgrepen die hij uithaalt om de spanning van dit kat-en-muisspel op te drijven - van een patserige Rus die sekswerkster bestelt tot een pas getrouwd stel dat vanwege een lege batterij de oppas niet kan bereiken - zijn misdaden tegen de goede smaak.

Hotel Mumbai

Anthony Maras met Dev Patel, Armie Hammer, Nazanin Boniadi