Je bent al twee jaar op pad met deze voorstelling. Ben je ze nog niet beu?

DYLAN MORAN: Ik geloof dat de show nog steeds Yeah, Yeah heet, maar zelfs daar ben ik niet zeker van. Om maar te zeggen dat ik hem blijf bijschaven, en dat houdt het interessant. Ik lach met onze bestaansredenen, onze relaties en ons werk, maar evengoed met voetbal, vrouwen en oorlog. Ik wil over alles kunnen praten. Dat is in dit informatietijdperk immers wat iedere...

DYLAN MORAN: Ik geloof dat de show nog steeds Yeah, Yeah heet, maar zelfs daar ben ik niet zeker van. Om maar te zeggen dat ik hem blijf bijschaven, en dat houdt het interessant. Ik lach met onze bestaansredenen, onze relaties en ons werk, maar evengoed met voetbal, vrouwen en oorlog. Ik wil over alles kunnen praten. Dat is in dit informatietijdperk immers wat iedereen lijkt te doen, elk in zijn eigen miniatuuruniversum. MORAN: Aanpassen is een groot woord, maar ik probeer wel uit te zoeken wat een bepaalde plek uniek maakt en daarop in te spelen. In Antwerpen ben ik nog nooit geweest. Ik ben benieuwd. MORAN: Is Antwerpen conservatief? MORAN: Goed om te weten. Nog iets: overal waar ik kom, ga ik expo's bezoeken. Ik neem aan dat jullie goeie galeries hebben? MORAN: Hm. De namen doen een belletje rinkelen, maar ik kan me hun werk niet meteen voor de geest halen. Is er ook ouder werk? Iets van Johannes Vermeer? MORAN: Ik ben een paar ideetjes aan het uitwerken, waar ik nog weinig over kan zeggen. Er komt dit jaar wel nog een film waarin ik meespeel: de zwarte komedie Calvary. MORAN: Nee. Ik heb wel enorm veel bewondering voor jullie noorderbuur Hans Teeuwen. Hij heeft alles wat een performer in mijn ogen moet hebben. Hij is enorm intelligent, weet perfect waar hij mee bezig is en houdt van de 'energie van de uitputting' - hij drijft zijn shows altijd naar een punt waarop hij zélf niet meer weet wat er gaat gebeuren. Gecontroleerde gekte, daar hou ik van, en daar streef ik zelf ook naar. MORAN: Dat gebeurde in Amerika al in de jaren tachtig, en waaide nadien over naar de UK. Zelf heb ik ook al opgetreden voor een paar duizend mensen, maar toch gedijen mijn shows het best in een knusse, authentieke theaterzaal. Ik heb me laten vertellen dat de Arenbergschouwburg er zo een is. MORAN:Yeah!DOOR HANS BOFFEL & MICHAEL ILEGEMS