Hoe zou de behaaglijke maar brave r&b en soulfolk van de Jamaicaans-Britse Denai Moore reageren op een kinetische electropopproductie van Everything Everything-gitarist Alex R...

Hoe zou de behaaglijke maar brave r&b en soulfolk van de Jamaicaans-Britse Denai Moore reageren op een kinetische electropopproductie van Everything Everything-gitarist Alex Robertshaw? Met het stijlsprongetje op Modern Dread lijkt Moore aan te geven dat ook haar creativiteit wel wat aangezwengeld mocht worden. In Too Close of de singles Cascades en On the Brink (met zijn bijna militaristische percussie) mengt Robertshaw zich met scherpe, prisma-achtige interventies. Motherless Child profiteert dan weer van een strakke, op een diepe bas balancerende electro-r&b-klank. Op Modern Dread zingt Moore het gewicht van de wereld anno 2020 van haar schouders. Niet de meest originele invalshoek, en ook in haar zanglijnen loopt ze nog te graag heldin Feist achterna. Een half geslaagde reboot.