Net als The Rider van Chloé Zhao is Bull een empathische, mooie, genuanceerde indiefilm over Amerikanen die het niet breed hebben en om den brode gevaarlijke dingen met dieren doen. Net als Zhao stelde Annie Si...

Net als The Rider van Chloé Zhao is Bull een empathische, mooie, genuanceerde indiefilm over Amerikanen die het niet breed hebben en om den brode gevaarlijke dingen met dieren doen. Net als Zhao stelde Annie Silverstein haar film in Cannes voor en won ze vervolgens de grote prijs van het festival van de Amerikaanse film in Deauville. De veertienjarige Amber, de Rosetta van Houston, moet opletten dat ze door haar precaire situatie, strijdlust, foute vrienden en nog foutere dealers niet op het verkeerde pad belandt. Buurman Abe is een vereenzaamde, zwarte stierenvechter die moet opletten dat hij niet in de misère belandt nu hij stilaan te oud en te zwaar gekwetst is om nog aan de bak te komen in het rodeocircuit. Ook al leert Abe Amber stieren berijden en vinden de twee outcasts enig soelaas bij elkaar, een moraliserend of sentimenteel armoedesprookje met happy end hoeft u niet te vrezen. Silverstein houdt haar americana namelijk sober en geloofwaardig.